.

Pazartesi, Mayıs 7

MİRZAHAN VE AHRAR VE NEWYORK...


Bu yazımızın konuğu, "Şimdilik Newyork'ta yaşayan dört kişilik bir aile (Baba, Şeyma, Mirzahan ve Ahrar)" başlığı ile mutfak maceralarını, evlere şenlik, gözlere seyirlik sofralarını ve iki dünya tatlısı afacanlarıyla Newyork maceralarını  seymamirzahan.blogspot.com adresinden neşeli bir dille paylaşan sevgili Şeyma Hanım oldu. Çayımızı Newyork'a nazır yudumlarken, bakalım Şeyma Hanım bize neler anlatmış...
seymamirzahan.blogspot.com

BA- Blogun adı - Blog yazarının adı nedir?
M-  Merhabalar  :) Bloğumun adı, Mirzahan ve Ahrar (çocuklarımın adı), blog yazarının adı Şeyma.


BA- Hangi eyaletten / şehirden yazıyorsunuz?
M-  Newyork, Brooklyn'den yazıyorum.


BA- Blog sahibi kimdir, nerelidir, burcu nedir, hobileri nelerdir.... Bize kısaca kendinizden bahseder misiniz lütfen?
M- Blog sahibi Şeyma Konya'lı, ilk-orta-lise ve üniversite yıllarını Konya'da gecirmiş, başörtüsü yasağı yüzünden okula ara vermiş, o dönemde  eşi ile tanışmış, evlenmiş ve eşinin master-doktora programı için  Newyork'a gelmiş birisi. On iki senedir burada yaşıyorum, terazi burcuyum, iki erkek kardeşim var, biri burada oğrenim görüyor, diğeri Türkiye'de. Eşim ve çocuklarımla vakit geçirmek benim için çok önemli. Arkadaşlarım da ailem gibi bu ülkede :). Gezmeyi, yeni yerler görmeyi, yeni tatlar tatmayı, misafir ağırlamayı çok severim.  Onlar için hazırlanmak benim icin  bir zevk :). Gönüllü işlerde  görev alırım elimden geldiğince. Kitap okumadan uyuyamayanlardanım. Sakin bir yapim vardır, detaycıyımdır,  renk uyumu olmazsa olmazımdır :).


BA- Blog yazmaya ne zaman, ne sebeple başladınız? Amerika'ya gelmeden önce de blog yazıyor muydunuz?
M- Blog yazmaya 2005 yılında  başladım, yedi senedir blog yazıyorum. O seneler yeni yeni başlamıştı, yaşadığım yeri ailemle paylaşmak için başlamıştım yazmaya. Amerika öncesi blog hayatım yoktu.

BA- Sizi Amerikaya getiren ne oldu? Kaç yıldır Amerika'da yaşıyorsunuz? 
M- Yukarıda yazmıştım :). Eşimin master-doktora programı için geldik, on iki senedir buradayız.


BA- Bu süreçte alışmakta zorlandığınız herhangi bir sey oldu mu? Amerika'ya dair hiç hayal kırıklığı yaşadınız mı ?
M- İlk gelişim 2000 yılındaydı, etrafımda Türkler hep vardı.  O yönden hiç zorluk yaşamadım ama aileye özleme alışmak zaman aldı :). Ufak çaplı hayal kırıklıkları oldu tabii ki.

BA- İlk zamanlarınızı düşününce 'Ah keşke!' dediginiz seyler var mi? Veya 'Yuh yani, bu ne gariplik!' dediğiniz veya ilginç gelen olaylar yaşadınız mı / gördünüz mü? Veya hiç unutamayacağınız bir anınızı bizimle paylaşır mıydınız? 
M-
 Eşimle konuştuğumuzda bazen, zamanında  keşke böyle yapsaymışız  dediğimiz  şeyler oluyor. İlk seneler için genelde bu söylediklerimiz. Yeni bir ülke, değişik kurallar ve tecrübesizlik de eklenince keşkelerimiz  oldu ama kadere inan insanlarız, yaşanması  gerektiğini  düşünüyoruz şimdi :) 
Bu ülkede kimse kimseye bakmıyor, ne yaptığı ile ilgilenmiyor, subwayde makyaj yapan, kaşlarını alan, tırnaklarını kesen  insanları görmek gayet sıradan, işin garip tarafı   bize de sıradan gelmeye başladı bu tür olaylar :).

BA- Amerika'da en çok beğendiginiz yer neresidir? Gelmeyei düşünenlere 'mutlaka şurayı da görün' diyebileceğiniz bir yer var mı? 
M- 
Amerika'da Newyork ve buna yakin eyaletler ile Boston, Washington, Rochester'ı gördüm. Güneye inmedik, Ahrar'ın büyümesini bekledik, bundan sonraki planlarımız içinde oralar var. Newyork'u  İstanbul'a çok benzetirim ben. Central Park mutlaka görülmeli derim her mevsim başka bir guzellikte.

BA- Favori alış-veriş yeriniz neresidir?
M-
 Century-21 bizim favori alışveriş merkezimiz. Her gelen misafirimi götürdüğüm ve hepsinin memnun kalıp yüklü alışveriş yaptığı yer,  evime çok yakın bir şubesi var sık ziyaret ederim :). Ailecek  alışveriş merkezlerini yani Mall'leri gezmeyi sevmiyoruz, çocuklar sıkılıyor haliyle. Sahil kenarı ve parklar tüm aile fertlerine  hitap ediyor. Newyork içinde vaktimiz hangisine müsade ederse en yakını, en uzağı oralara gidiyoruz. Brooklyn'deki Coney Island Beach'i çocuklar çok seviyor.

BA- Türkiye'de yaşadığınız şehirle, şimdi yaşadığınız yer arasındaki en benzer ve en farklı şey nedir? 
M-
 Türkler'le berabersem veya Türk marketlerine gitmişsem, Türkiye'de yaşadığım şehirle  aynı benzerlikte oluyor :). Evden adımımı attığım an farklılıklar başlıyor. Yollar, evler, insanlar, renkler her şey farklı.

BA- Genel olarak Amerikan toplumunu nasıl değerlendirirsiniz?
M- 
Sosyal çevremde Türkler çoğunlukta. Newyork'u Amerikalılar, Amerika'dan saymıyor. Çünkü burası çok kozmopolit,  her milletten insan var. Yaşadığım yerde önceden İtalyanlar ve Irish'ler varmış, artık Araplar çoğunlukta. Biraz üstünde Çinliler var, onun üzerinde Yahudiler, biraz aşağıda İtalyanlar. Gerçek Amerikalıları burada bulmak zor :). Genel olarak insanlar rahat herkes  kendi kültürünü  yaşıyor özgürce, kendi ülkesindeymiş gibi.

BA- Çocuğunuzu yetiştirirken - varsa- Amerika'da yaşıyor olmanın avantajı ve dezavantajı nedir sizce? 
M- 
 Çocuklarımın burada  yaşamasının avantajı, İngilizce'lerinin ana dili gibi olması, bir çok milletten arkadaşlarının olması, yaşayarak, arkadaşlık kurarak farklı kültürleri öğrenmesi diye düşünüyorum. Bir de burada özgüven çocuğa çok erken  yaşta veriliyor. Dezavantajına gelince  aile büyüklerinden ve akrabalarından  uzak kalmaları.

BA- Amerika'ya yeni geleceklere ne tavsiye edersiniz? (Gelmeden önce veya geldiklerinde.)
M-
 Amerika'ya yeni geleceklere  tavsiyem, Newyork için söylüyorum şanslısınız, aradığınız  her şey var burada, sucuğundan, kaymağına, pidesinden, kumpirine :).

BA- Başka kültürlere ait öğrendiğniz, hoşlandığınız veya hoşlanmadığınız herhangi bir şey var mı? Bir yemek çeşidi de olabilir mesela... 
M-
 Eşim meraklıdır yemeğe. Değişik mutfakları denedik. Meksika mutfağı  favorimdir :).  
Malesef Çinliler'in yere tükürme olayından hiç hazzetmiyorum. Çocuğundan yaşlısına, kadınından erkeğine hepsi aynı hareketi yapiyor.

BA- Şimdi kapınız çalsa ve Türkiye'den bir paket gelse, içinden ne çıkmasını arzu ederdiniz?
M-
 Simit, sokakta  satılanlarından :)


BA- Eklemek istediğiniz veya paylaşmak istediğiniz bir şey varsa seve seve dinleriz... Var mı?
M-
  Newyork'la ilgili merak ettikleriniz  varsa bilgi sahibi isem seve seve cevaplarım.


Bizi kırmayıp, sorularımızı seve seve cevapladığı için Şeyma Hanım'a teşekkür ediyor, hayatında mutluluklar diliyoruz. 



Bu arada blog yazarlarmıza sormamızı istediğiniz sorularınız olursa, 'Yorum' kısmından veya 'bloggeramerikada@gmail.com' adresine e-mail göndererek bizimle paylaşmanızdan mutluluk duyarız. 

Amerika'dan Sevgiler & Saygılar...

7 yorum:

  1. Yuregine saglik Seyma'cim..:) keyifle okudum.

    YanıtlaSil
  2. Tesekkurler, bildigin seyler Seyhan'cim :)

    YanıtlaSil
  3. canım Şeymam, Seyhan'ın dediği gibi ben de keyifle okudum. Ve bilmediklerimi öğrendim hakkında ve şaşırmadım. Ne pozitif kadınsın, sorulara bakıyorum hep olumlu cevaplar, olumsuz birşey söyleyceksen de en başta olumluyu söylüyorsun illa:)

    YanıtlaSil
  4. Guzel cevaplama olmus Seyma`cim..
    Guneye inme planinda Texsas Austin varsa bekliyoruz...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. keyiifle okudum yazını şeymacım:)
    seni biraz daha yakından tanımakigüzeldi gerçeekten..
    kalemine sağlıkk..
    güzel kardeşim benim..
    muhabbetle...

    YanıtlaSil
  6. severek okudummm :)
    bu arada yenı kesfettım blogunu :) takıpteyım benımkıne de beklerım:) Sevgılerrr

    http://zeysfashionroom.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...